SERVEERKUNDE
SERVEERKUNDE.
   

'GASTHEERSCHAP'
GASTHEERSCHAP
  BEDIENING
  TAFELDEKKEN
  DRANKEN
  WIJNEN
  ETIQUETTE
  VAKTERMEN
  BANKETTEN
  MENULEER
  COCKTAILS
  BRIEFING
  FEEDBACK
  TEST UW KENNIS

KOKEN AAN TAFEL
*VERSNIJDEN
*FILEREN
*BEREIDINGEN
*FLAMBEREN
*FRUIT


We kunnen het serveren 'bediening' omschrijven als het geheel van werkzaamheden, door de bediening uitgevoerd ten dienste van de gasten. Service is trachten de gast het gevoel te geven dat hij/zij, niettegenstaande er ook andere gasten aanwezig zijn, de enige en voornaamste is. Gastheerschap is
  - een hartelijk ontvangst
  - aangename bediening aan tafel
  - een vriendelijke houding
  - beheersing van zaaltechnieken -flamberen-versnijden-enz.-
  - kennis van voeding en dranken.

Deze service kan tot een minimum herleid worden of daarentegen getuigen van een werkelijke kunst. Dit vak staat, onterecht, minder goed aangeschreven als de kok met zijn keukenbrigade.


Deze website bevat vragen en antwoorden die tijdens de lessen serveerkunde en drankenkennis aanbod komen.

Ik ben begonnen met het ontwerpen van deze site om dat er soms cursisten om de een of andere reden afwezig zijn op het moment dat deze vragen worden besproken tijdens de lessen. Door deze website hebben zij de mogelijkheid om hun gemiste lesstof op eigen tempo en tijd in te halen.
Deze site richt zich dan ook vooral naar cursisten die een opleiding volgen in de horeca. Echter, ook hobbykelners of enthousiaste amateurs zullen hier veel uit kunnen halen.

Hugo Nicolay



HOME
CONTACT


 Een onberispelijke dienst verontschuldigt de gebreken van de keuken niet -  maar een slechte dienst vernietigt het gelukkig effect van een goede keuken.

Wat is gastheerschap?

De taak van een goede gastheer/vrouw is om ervoor te zorgen dat gasten zich welkom, comfortabel en gewaardeerd voelen tijdens hun verblijf of bezoek. Dit omvat verschillende aspecten, afhankelijk van de context, maar over het algemeen omvat het de volgende taken:
Over het algemeen draait het bij gastheerschap om het creëren van een positieve ervaring voor gasten, waarbij gastvrijheid, vriendelijkheid en professionaliteit centraal staan.


  5de druk
ISBN: 978-94-92470-430
Laatst gewijzigd
23 maart 2024
> > >